ongeluk meisje

Het ongeluk gebeurde in een van deze flats.
Een tragisch ongeluk in de Noord-Franse plaats Outreau heeft een 17-jarig meisje het leven gekost. Ze liet haar telefoon vallen terwijl ze in bad zat en werd zo geëlektrocuteerd.
Het slachtoffer werd dinsdagmiddag gevonden door haar moeder. Die sloeg groot alarm, maar alle hulp kwam te laat. Het meisje overleed ter plaatse.

Verlengsnoer

Volgens Franse media was de telefoon van het slachtoffer verbonden met een slecht functionerende oplaadkabel die met een verlengsnoer was aangesloten op een stopcontact buiten de badkamer.

Een deskundige zegt tegen de Franse nieuwssite La Voix dat niet mogelijk zou mogen zijn om een telefoon met verlengsnoer in bad te gebruiken. Elektriciteitspunten mogen niet te dicht bij waterpunten worden geplaatst.

Ongeluk

De autoriteiten gaan ervan uit dat het incident in Outreau een ongeluk was. De dood van het meisje wordt niet verder onderzocht.